A Stanford Egyetem tanárképzésének gyakorlatorientáltsága
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.1-2.03Kulcsszavak:
tanári pálya, tanárképzés, gyakorlatorientáltságAbsztrakt
Írásunk célja a világ egyik legeredményesebb pedagógusképző programjának, a Stanford Egy etem tanárképzésének a bemutatása (Link1 és Link2). Gondolatsorunk, két arányaiban eltérő, tartalmi egységre tagolódik: kevésbé hangsúlyos részként jelenik meg Kalifornia Állam pedagógusképzési stratégiájának a bemutatása, a Stanford Teaching Education Programra (továbbiakban STEP) pedig nagy obb figyelmet fordítunk. Ez utóbbinál a nappali tagozatos hallgatók gy akorlóiskolai felkészítésére fókuszálunk, amely képzés jellemzője a tanári pályára, illetve a vezető tanárrá válásra történő professzionális felkészítés. Forrásként felhasználtuk Kalifornia Állam oktatási sztenderdjeit, a STEP-et és saját tapasztalatunkat, amelyet a Stanford Egy etem személyes látogatása alkalmával, az Inquiry into the Stanford Teacher Education Program (iSTEP) megismerésekor gy űjtöttünk.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2019 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.