A Stanford Egyetem tanárképzésének gyakorlatorientáltsága

Szerzők

  • Emese K. Nagy Egyetemi docens, Eszterházy Károly Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.1-2.03

Kulcsszavak:

tanári pálya, tanárképzés, gyakorlatorientáltság

Absztrakt

Írásunk célja a világ egyik legeredményesebb pedagógusképző programjának, a Stanford Egy etem tanárképzésének a bemutatása (Link1 és Link2). Gondolatsorunk, két arányaiban eltérő, tartalmi egységre tagolódik: kevésbé hangsúlyos részként jelenik meg Kalifornia Állam pedagógusképzési stratégiájának a bemutatása, a Stanford Teaching Education Programra (továbbiakban STEP) pedig nagy obb figyelmet fordítunk. Ez utóbbinál a nappali tagozatos hallgatók gy akorlóiskolai felkészítésére fókuszálunk, amely képzés jellemzője a tanári pályára, illetve a vezető tanárrá válásra történő professzionális felkészítés. Forrásként felhasználtuk Kalifornia Állam oktatási sztenderdjeit, a STEP-et és saját tapasztalatunkat, amelyet a Stanford Egy etem személyes látogatása alkalmával, az Inquiry into the Stanford Teacher Education Program (iSTEP) megismerésekor gy űjtöttünk.

 

Információk a szerzőről

Emese K. Nagy, Egyetemi docens, Eszterházy Károly Egyetem

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2019-06-30

Hogyan kell idézni

K. Nagy, E. (2019). A Stanford Egyetem tanárképzésének gyakorlatorientáltsága. Pedagógusképzés, 18(1-2), 62–77. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.1-2.03

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok