A tanári pálya népszerűségének jellemzői és népszerűség-növelésének technikái Németországban

Szerzők

  • Judit Ütőné Visi Főiskolai docens, Eszterházy Károly Főiskola, Tanárképző Központ
  • Irén Virág Főiskolai docens, Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2016.1-4.14

Absztrakt

A tanulmány1 egy nemzetközi kutatási projekt keretében készült, ami azt tárta fel, hogy a vizsgálatba bevont országok milyen stratégiákat követnek, és milyen kommunikációs módszereket alkalmaznak a pedagóguspálya népszerűsítésében. Németországban a népszerűsítési törekvések fontos elemei a helyi adottságokra és igényekre építő tartományi rekrutációs projektek, a szövetségi és tartományi szinten is támogatott, a nyilvánosság bevonásával zajló fejlesztések, amelyek a tanárok és a társadalom igényeihez egyaránt igazodnak, valamint a köztisztviselői előmeneteli rendszer kiszámíthatósága.

##submission.downloads##

Megjelent

2016-12-20

Hogyan kell idézni

Ütőné Visi, J., & Virág, I. (2016). A tanári pálya népszerűségének jellemzői és népszerűség-növelésének technikái Németországban. Pedagógusképzés, 15(1-4.), 167–182. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2016.1-4.14

Folyóirat szám

Rovat

Külföld