Az oktatási feladatokról és szerepekről való gondolkodás a hazai doktoranduszok körében
PDF

Kulcsszavak

doktori képzés
az oktatói munka professzionalizációja
tanításra és tanulásra fókuszáló tudományosság
oktatói szakmai identitás

Hogyan kell idézni

Kovács, Z., & Kereszty, O. (2023). Az oktatási feladatokról és szerepekről való gondolkodás a hazai doktoranduszok körében. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 4(4), 5–19. https://doi.org/10.21549/NTNY.16.2016.4.1

Absztrakt

A hazai felsőoktatásban a doktori képzés erőteljesen a kutatói szakmai identitás kialakításának a terepe, kevésbé fókuszál az oktatói feladatokra való szakszerű felkészítésre, annak ellenére, hogy a doktoranduszok képezik az oktatói utánpótlást a felsőoktatásban. A tanulmány vázolja egy, a hazai egyetemeken tanuló doktoranduszok körében végzett vizsgálat eredményeit, fókuszálva az oktatásról kialakuló diskurzusra, az oktatói feladatokról, szerepekről formálódó véleményekre. Az eredmények alapján arra következtethetünk, hogy a rendszer a professzionális tudósok és amatőr oktatók szocializációját támogatja, és bár vannak törekvések rá, de összességében nem jellemző az oktatási hatékonyságot szakértői tudás meglétéhez kötni, míg a nemzetközi tendenciák erőteljesen a tudományos igényű, professzionális megközelítést emelik ki, mint a tanítás és tanulás minőségének egyik legfontosabb feltételét.

https://doi.org/10.21549/NTNY.16.2016.4.1
PDF
Copyright (c) 2023 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.