Önszabályozó tanulás – értelmezési módok a kutatási metodológiák tükrében
PDF

Kulcsszavak

önszabályozó tanulás
kutatási metodológia
komponens és folyamatmodellek
online kutatási módszerek

Hogyan kell idézni

Kovács, Z. (2013). Önszabályozó tanulás – értelmezési módok a kutatási metodológiák tükrében. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 1(1), 124–136. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/5320

Absztrakt

Az utóbbi évtizedek egyik leginkább kutatott témája és gazdagodó érdeklődési területe lett annak megértése, hogyan irányítja, szabályozza a tanuló saját tanulási tevékenységét az iskolában és az iskola keretein kívül. A tanulmány célja bemutatni az önszabályozó tanulás kutatásában megjelenő újszerű kutatási koncepciókat és metodológiákat, röviden áttekinteni azokat a friss kutatási eredményeket, amelyek gazdagabbá tehetik az önszabályozó tanulásról kialakult tudást, és újabb izgalmas oldalát fedhetik fel a tanulás önszabályozásának. Az egyes kutatási tradíciók, irányzatok értelmezésében ugyanakkor helyénvalónak tűnik a „kaleidoszkóp” hasonlat alkalmazása, miszerint az egyes kutatási metodológiák az eltérő feltevéseikkel, metodológiai és szemléleti hátterükkel, erősségeikkel és gyengeségeikkel, hasonlóan a kaleidoszkóphoz, eltérő oldalait mutathatják meg ugyanannak a kutatási területnek, különböző arcait fedhetik fel a „valóságnak”, így nem ellentétei, hanem egymás kiegészítői.

PDF
Copyright (c) 2023 Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.