A nem szunnyadó erő
PDF (Magyar)

Keywords

tehetség
meghatározás
egybevágás
megkülönböztetés

How to Cite

Gyarmathy, Éva. (2014). A nem szunnyadó erő: A tehetség fogalmának átgondolása. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 2(2), 67–81. Retrieved from https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/6504

Abstract

A tehetséggondozás kátyúja lehet, ha mechanisztikus megközelítéssel homogén tehetség fogalmat használunk, és a tehetséggondozásban nem különülnek el az eltérő fejlődésű tehetségeknek megfelelő módszerek. A 20. századi modellek is jelezték a tehetséget alkotó tényezők interaktivitását, de a gyakorlat teszt-orientált rendszere ezeket a modelleket bemerevítette. Számos revízió jelent meg, amelyek jelzik, hogy a tehetséggondozási gyakorlat nem hozta meg az eredményét, sőt sok tekintetben károkat is okozott. A megjelenő új modellek tevékenység-orientáltak, a tehetségazonosítás nem különül el a tehetséggondozás folyamatában, hanem egységet képez a tehetségfejlődés érdekében folyó tevékenységekkel. Jelen tanulmányomban a hazai és nemzetközi szakirodalomra támaszkodóan mutatom be a tehetség eltérő fejlődésű csoportjait, a tehetség összetevőinek jelentőségét és szerepét, valamint azt, hogy miért nem szunnyad és rejtekezik a tehetség, hanem aktívan keresi az útját.

PDF (Magyar)
Copyright (c) 2023 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.