Absztrakt
Az angolnyelv-oktatás Vietnamban jelentős figyelmet kapott az elmúlt évtizedekben. Az elmúlt években számos egyetem fogadta el a nemzetközi angol nyelvi standard teszteket, nevezetesen a Nemzetközi Angol Nyelvvizsgarendszert (IELTS) a felvételihez. Bár ennek a politikának vannak támogatói, kritikával is szembesül. Tanulmányunk a középiskolásoknak az IELTS-sel, mint az egyetemi felvételi követelményével kapcsolatos nézeteit vizsgálja Vietnamban. Módszertani eszközként metafora-elemzést alkalmaztunk, amely rávilágít arra, hogy a diákok szemszögéből az IELTS számos kihívást jelent, ugyanakkor egyidejűleg utat nyit a tanulmányi és karrierépítéshez, és elősegíti a diákok gondolkodásának átalakulását. A tanulmány rámutat továbbá, hogy bár a vietnami egyetemek fenntarthatják az IELTS felvételi követelményként való használatának szabályozását, az IELTS domináns szerepét csökkenteni kellene, hogy a középiskolai jelentkezőkre nehezedő nyomás csökkenjen.