Az IELTS mint egyetemi felvételi követelmény Vietnámban: hogyan látják a középiskolás diákok az IELTS bizonyítvány szerepét
PDF (English)

Kulcsszavak

IELTS, középiskolás diák, magas követelményű vizsga, metafora, metaforaelemzés, Vietnám

Hogyan kell idézni

Tú, N. H., & Nguyen Luu, L. A. (2024). Az IELTS mint egyetemi felvételi követelmény Vietnámban: hogyan látják a középiskolás diákok az IELTS bizonyítvány szerepét. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 12(1), 51–65. https://doi.org/10.21549/NTNY.44.2024.1.4

Absztrakt

Az angolnyelv-oktatás Vietnamban jelentős figyelmet kapott az elmúlt évtizedekben. Az elmúlt években számos egyetem fogadta el a nemzetközi angol nyelvi standard teszteket, nevezetesen a Nemzetközi Angol Nyelvvizsgarendszert (IELTS) a felvételihez. Bár ennek a politikának vannak támogatói, kritikával is szembesül. Tanulmányunk a középiskolásoknak az IELTS-sel, mint az egyetemi felvételi követelményével kapcsolatos nézeteit vizsgálja Vietnamban. Módszertani eszközként metafora-elemzést alkalmaztunk, amely rávilágít arra, hogy a diákok szemszögéből az IELTS számos kihívást jelent, ugyanakkor egyidejűleg utat nyit a tanulmányi és karrierépítéshez, és elősegíti a diákok gondolkodásának átalakulását. A tanulmány rámutat továbbá, hogy bár a vietnami egyetemek fenntarthatják az IELTS felvételi követelményként való használatának szabályozását, az IELTS domináns szerepét csökkenteni kellene, hogy a középiskolai jelentkezőkre nehezedő nyomás csökkenjen.

https://doi.org/10.21549/NTNY.44.2024.1.4
PDF (English)
Copyright (c) 2024 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.