A gyermekkor értelmezési lehetőségei a fejlődésközpontú- és az új szociológiai paradigma mentén
PDF (Magyar)

Keywords

gyermekkor értelmezések
fejlődésközpontú paradigma
új szociológia

How to Cite

Czető, K. (2018). A gyermekkor értelmezési lehetőségei a fejlődésközpontú- és az új szociológiai paradigma mentén. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 6(3), 19–33. https://doi.org/10.21549/NTNY.23.2018.3.2

Abstract

A tanulmány a gyermekkor koncepciójához kapcsolódóan az elsősorban szociológiai kötődésű tudományos diskurzus két pólusa, a fejlődésközpontú- és új szociológiai paradigmák mentén tárja fel a gyermekkor értelmezési lehetőségeit. A két paradigma alapjaiban határozza meg a 21. században jelen lévő gyermekkor konstrukciókat. A gyermekkor krízisét leíró megközelítések sok esetben valójában a modernitás által létrehozott gyermekkor képéhez visszalépő, értékelő viszonyulások, kétségtelen ugyanakkor, hogy a késő-modern kor hozta gazdasági, kulturális és társadalmi változások újrakonstruálják a gyermekkort. A tanulmány célja ennek a kettőségnek a feltárása és értelmezése.

https://doi.org/10.21549/NTNY.23.2018.3.2
PDF (Magyar)
Copyright (c) 2018 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.