A CLIL és a szaktárgyi műveltség összekapcsolása: a CLIL Network for Languages in Education: Towards bi- and multilingual disciplinary literacies (CLIL NetLE) COST Akció bemutatása

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2024.3-4.118.128

Kulcsszavak:

CLIL, CLIL NetLE, COST, két tanítási nyelvű oktatás, tartalom és nyelv integrálása

Absztrakt

A tartalom és nyelv integrálása (Content and Language Integrated Learning, CLIL) egyre népszerűbbé válik Európában. A CLIL ernyőfogalomnak is tekinthető (Mehisto et al., 2008), e fogalom alá tartozik például a hazánkban ismert két tanítási nyelvű oktatás és a nemzetiségi nyelveken történő oktatás is. A CLIL és a szaktárgyi műveltség metszéspontjait vizsgálja a CA 21114 számú COST Akció, a CLIL NetLE. Műhelytanulmányunk célja a CLIL hazai és európai hátterének felvázolása és a COST Akció céljainak és eredményeinek megismertetése a hazai nyelvoktatókkal.

##submission.downloads##

Megjelent

2025-01-31

Hogyan kell idézni

Hüttner, J. (2025). A CLIL és a szaktárgyi műveltség összekapcsolása: a CLIL Network for Languages in Education: Towards bi- and multilingual disciplinary literacies (CLIL NetLE) COST Akció bemutatása. Modern Nyelvoktatás, 30(3–4), 118–128. https://doi.org/10.51139/monye.2024.3-4.118.128

Folyóiratszám

Rovat

Műhely