CLIL(iG): Interdiszciplinaritás a németoktatásban

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2024.3-4.25.39

Kulcsszavak:

CLILiG, német mint idegen nyelv, német mint nemzetiségi nyelv, korai nyelvoktatás

Absztrakt

A CLILiG a Content and Language Integrated Learning in German rövidítése, és arra az interdiszciplináris megközelítésre utal, amelyben az oktatás során a diákok nemcsak a német nyelvet tanulják, hanem egyidejűleg más tantárgyak tartalmát is ezen a nyelven sajátítják el. A tanulók ennek köszönhetően nemcsak nyelvi készségeiket fejleszthetik, hanem szélesebb perspektívából közelíthetnek a német nyelvhez és kultúrához. Magyarországon elsődlegesen a két tanítási nyelvű, illetve a nemzetiségi oktatási intézményekben alkalmazzák ezt a módszert. Jelen tanulmány azt mutatja be, hogy a CLILiG mint interdiszciplináris módszer hogyan gazdagíthatja az oktatási élményt, teheti motiválóbbá a tanulási folyamatot, és járulhat hozzá a diákok egyéni többnyelvűvé válásához a németoktatás egyéb területein is.

##submission.downloads##

Megjelent

2025-01-31

Hogyan kell idézni

Sárvári, T. (2025). CLIL(iG): Interdiszciplinaritás a németoktatásban. Modern Nyelvoktatás, 30(3–4), 25–39. https://doi.org/10.51139/monye.2024.3-4.25.39

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok