Tematikus modellszövegek a szövegfeldolgozás és a szövegalkotás szolgálatában

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2024.3-4.50.74

Kulcsszavak:

tematikus olvasókönyv, modellalapú nyelvoktatás, illeszkedő nyelvtudás, lexikogrammatika, természetes nyelvhasználat, tanórai munkamódszer, diákok visszajelzése, MagyarOK

Absztrakt

Jelen tanulmány egy olyan munkamenetet mutat be, mely a használatalapú nyelvoktatási elméletekre építve ad konkrét javaslatot egy tematikus olvasókönyv feldolgozására. Bemutatja a módszertani kereteket, magát az olvasókönyvet, majd a munkamenetet, végül a projektben részt vevő nyelvtanulók értékeléseit. Azt tűzi ki célul, hogy plasztikussá tegyen egy olyan metodikai eljárást, amelynek során világosan látszanak a lépések, a célok, az indokok és az eredmények. A cikk az Olvasókönyv a MagyarOK A2-es kötetéhez (Szita & Pelcz, 2024) című tananyag tartalomalapú CLIL módszereket is alkalmazó munkamenetét mutatja be egy kérdőíves vizsgálattal követett oktatási folyamatban. A munkamódszer bemutatása mellett elemzi a kérdőíveket is, melyeknek segítségével a diákok hétről hétre számot adtak a tananyaggal folytatott munka tapasztalatairól.

##submission.downloads##

Megjelent

2025-01-31

Hogyan kell idézni

Pelcz, K. (2025). Tematikus modellszövegek a szövegfeldolgozás és a szövegalkotás szolgálatában. Modern Nyelvoktatás, 30(3–4), 50–74. https://doi.org/10.51139/monye.2024.3-4.50.74

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok