A CLIL megvalósulása az olasz-magyar két tanítási nyelvű oktatásban

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2024.3-4.40.49

Kulcsszavak:

CLIL, közvetítő nyelv, anyanyelvi tanár, nem anyanyelvi tanár, két tanítási nyelvű oktatás

Absztrakt

A tanulmányban olasz-magyar két tanítási nyelvű oktatásban dolgozó anyanyelvi és nem anyanyelvi tanárokat vizsgáló kutatás kerül bemutatásra, mely a CLIL módszer magyar közoktatásban való megvalósulására fókuszál. Három középiskolában és egy általános iskolában megfigyelt tíz tanóra hangfelvételein és 6 interjún keresztül vizsgálom az anyanyelvi és nem anyanyelvi tanárok spontán tanári viselkedését olyan olaszul tartott diszciplináris tanórákon, mint a történelem, földrajz, civilizáció, etika vagy környezetismeret. 

##submission.downloads##

Megjelent

2025-01-31

Hogyan kell idézni

Huszthy Júlia, A. (2025). A CLIL megvalósulása az olasz-magyar két tanítási nyelvű oktatásban. Modern Nyelvoktatás, 30(3–4), 40–49. https://doi.org/10.51139/monye.2024.3-4.40.49

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok