Külföldi gyerekek iskolai integrációja Magyarországon – szükségletek, lehetőségek és kihívások

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2023.3-4.79.99

Kulcsszavak:

integráció, oktatás, külföldi gyerekek, befogadó iskolák

Absztrakt

Nem újdonság a külföldi gyerekek jelenléte a magyar közoktatásban, mégis csak az Ukrajna elleni háború 2022. 02. 24-i kitörését követően került a külföldi gyerekek iskolai integrációjának kérdése a figyelem fókuszába, amikor azzal szembesültünk, hogy a háború nem ér véget a következő tanévkezdésig, és a hazánkban menedéket talált gyerekeknek iskolába kell járniuk. Nincs központi integrációs stratégia, az intézmények a saját eszközeikkel és módszereikkel próbálják a magyarul nem beszélő gyerekeket segíteni a magyar oktatásba történő integrációban, amihez sok esetben civil szervezetek nyújtanak szakmai támogatást. Jelen tanulmányban bemutatjuk, hogy milyen szükségletek és igények merülnek fel egy magyar nyelven nem beszélő tanuló érkezésekor, milyen nehézségek adódnak, és milyen lehetőségek vannak az inklúzió támogatására. Kitérünk a Menedék Egyesület szakmai tapasztalataira és megosztunk olyan jó gyakorlatokat, amelyek hasznosak lehetnek a külföldieket fogadó pedagógusok, intézmények számára.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-12-13

Hogyan kell idézni

Füredi, Éva. (2023). Külföldi gyerekek iskolai integrációja Magyarországon – szükségletek, lehetőségek és kihívások. Modern Nyelvoktatás, 29(3–4), 79. https://doi.org/10.51139/monye.2023.3-4.79.99

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok