Bevándorló hátterű gyermekek integrálása Cipruson

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2023.3-4.28.43

Kulcsszavak:

migráció, menekült gyerekek, iskolai integráció, Ciprus, ciprusi görög

Absztrakt

A tanulmány Ciprus bevándorlási és menekültügyi helyzetét mutatja be, külön kitérve a bevándorló hátterű és/vagy menekült státusszal rendelkező kiskorúak iskolai integrációjára. Ciprus a Földközi-tengeren Európa, Ázsia és Afrika között helyezkedik el, így a nyugati migrációs útvonal egyik első állomásaként nagy számban érkeznek menekültek a szigetre. A ciprusi hatóságok a nagy számú menekültek segítésére számos programot indítottak, illetve folyamatosan keresnek példákat jó gyakorlatokról más országokban is, hogy adaptálhassák azokat a ciprusi helyzetre. A ciprusi állami oktatás sajátossága, hogy görög egynyelvű ugyan, de az oktatás nyelve nem a Cipruson beszélt görög, hanem a görögországi újgörög, amely a görög nyelv sztenderd változata, és számos tényező alapján eltér a ciprusi görögtől. Ezért a ciprusi hatóságok az iskolai integráláshoz általánosan nyújtott segítségként főként a nyelvi fejlesztést célozzák. Ez az eljárás azonban nem ad teljeskörű segítséget a tanulók beilleszkedéséhez. A DRASE program népszerűsége abban rejlik, hogy túllép a nyelvi fejlesztésen, és más jellegű segítséget is nyújt a rászoruló tanulóknak és családjaiknak.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-12-13

Hogyan kell idézni

Jani-Demetriou, B. (2023). Bevándorló hátterű gyermekek integrálása Cipruson. Modern Nyelvoktatás, 29(3–4), 28. https://doi.org/10.51139/monye.2023.3-4.28.43

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok