Az autonóm nyelvtanulás támogatásának eszközei a CORALL-projekt keretein belül

Szerzők

  • Alexandra Szénich
  • Réka Asztalos

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2022.3-4.110.121

Kulcsszavak:

autonóm nyelvtanulás, nemzetközi projekt, módszertan

Absztrakt

Tanulmányunkban az autonóm nyelvtanulás támogatását célzó CORALL (Coaching-oriented Online Resources for the Autonomous Learning of Languages for Specific Purposes) Erasmus+ Stratégia Partnerség a Felsőoktatásban projekt eddigi eredményeit mutatjuk be. A projekt célja, hogy szaknyelvoktatási környezetben is alkalmazható autonóm nyelvtanulást támogató eszköztárat hozzon létre angol, német és spanyol nyelven. A projekt megszólítja a szaknyelvoktatókat és a szaknyelvet tanuló hallgatókat, a nyelvtanulói felelősségvállalás és tudatosság fejlesztésével igyekszik hozzájárulni a nyelvi kurzusokon folyó munka eredményességének növeléséhez és segíti a kurzusokon kívüli nyelvtanulást. A szaknyelvoktatás mellett az összegyűjtött jó gyakorlatok és a kidolgozott eszközök nagy része az általános nyelvoktatás területén is alkalmazható, illetve inspiráló lehet. A tanulmányban az elméleti háttér bemutatását követően áttekintést nyújtunk az eddigi projekteredményekről és röviden bemutatunk néhány elkészült eszközt az első és második szellemi termékből. Az eszközök a projekt honlapján szerkeszthető formában hozzáférhetők.

##submission.downloads##

Megjelent

2022-12-15

Hogyan kell idézni

Szénich, A., & Asztalos, R. (2022). Az autonóm nyelvtanulás támogatásának eszközei a CORALL-projekt keretein belül. Modern Nyelvoktatás, 28(3–4), 110–121. https://doi.org/10.51139/monye.2022.3-4.110.121

Folyóirat szám

Rovat

Műhelytitkok