Az idegennyelv-tanítás célja és tartalma a felsőoktatásban

Szerzők

  • Ágnes Einhorn

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2022.3-4.6.26

Kulcsszavak:

szaknyelvoktatás, felsőoktatás, nyelvvizsga, tanítási tartalmak

Absztrakt

A tanulmány egy kutatás eredményeit foglalja össze, amely 18 idegennyelv-tanítással foglalkozó egyetemi szervezet vezetőjével folytatott interjúra épült. A hallgatók hozzáférése a nyelvtanításhoz a legtöbb intézményben jó. A nyelvtanítási célok tekintetében az egyetemi elvárások a döntőek: több intézményben a fő cél a szükséges nyelvvizsgák megszerzése, másutt a bekerülő nyelvtanulók már a felvételi előtt megszerezték ezeket. A felsőoktatáson belül a nyelvtanítás célja a szaknyelvoktatás, ezt azonban az érintettek különbözően értelmezik. Több intézményben a szaknyelvoktatást komplexen értelmezik, a munkához kapcsolódó nyelvhasználati területek elemzéséhez kapcsolódó kutatásokat is folytatnak, más intézmények inkább nyelviskolának tekintik magukat és/vagy a nyelvvizsga-felkészítésre fókuszálnak. Az intézmények fő jellemzője, hogy próbálnak igazodni a változó környezethez, mindenütt erős törekvés figyelhető meg a hagyományoktól való elszakadásra, ez azonban különböző mértékben történt meg.

##submission.downloads##

Megjelent

2022-12-15

Hogyan kell idézni

Einhorn, Ágnes. (2022). Az idegennyelv-tanítás célja és tartalma a felsőoktatásban. Modern Nyelvoktatás, 28(3–4), 6–26. https://doi.org/10.51139/monye.2022.3-4.6.26

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok