Digitális oktatási megoldások a magyar mint idegen nyelv tanításában – a COVID-19 járvány miatt kialakult távoktatás tanulságai

Szerzők

  • Levente Borsos
  • Tamás Kruzslicz

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2022.1-2.77.97

Kulcsszavak:

digitális pedagógia, magyar mint idegen nyelv, digitális távoktatás, információs-kommunikációs technológia

Absztrakt

A tanulmány a magyart idegen nyelvként tanító nyelvtanárok digitáliseszköz-használatáról ad áttekintést egy saját empirikus vizsgálat segítségével. Röviden bemutatja a magyar mint idegen nyelv (MID) tanításában elérhető és használt információs-kommunikációs technológiát (IKT) alkalmazó oktatási megoldásokat, majd a 2020 nyarán végzett kutatás eredményei alapján vizsgálja a COVID-19 világjárvány alatti digitális távoktatás során kialakult változásokat a MID-tanári munkában. A kutatás az adatközlők járvány előtti IKT-használata alapján felállított tipológia szerint vizsgálta a jellegzetes oktatási megoldások közötti kvantitatív és kvalitatív eltéréseket az eszközhasználat, valamint a didaktikai és szakmódszertani célok megvalósítása terén, kitérve a tanári attitűdre és annak szerepére is. A vizsgálat eredményei rámutatnak az IKT-eszközök használata és a digitális pedagógia elveinek sikeres megvalósítása közötti összefüggésekre.

##submission.downloads##

Megjelent

2022-05-22

Hogyan kell idézni

Borsos, L., & Kruzslicz, T. (2022). Digitális oktatási megoldások a magyar mint idegen nyelv tanításában – a COVID-19 járvány miatt kialakult távoktatás tanulságai. Modern Nyelvoktatás, 28(1–2), 77–97. https://doi.org/10.51139/monye.2022.1-2.77.97

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok