A nyelvórák jelenleg alkalmazott felépítési modelljeinek rendszerezése és kritikai elemzése

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.51139/monye.2025.1-2.23.51

Absztrakt

A nyelvórák felépítési modelljei meghatározó szerepet játszanak a hatékony nyelvoktatásban. Jelen tanulmány rendszerezett áttekintést nyújt a különböző órafelépítési paradigmákról, kiemelve azok elméleti hátterét, gyakorlati alkalmazását és a velük szemben megfogalmazott kritikákat. A bemutatott modellek – mint a PPP (Presentation, Practice, Production), OHE (Observe, Hypothesize, Experiment), ARC (Authentic, Restricted, Clarification), TBL (Task-Based Learning), ESA (Engage, Study, Activate), TTT (Test, Teach, Test), valamint a receptív készségeket fejlesztő modell – különböző megközelítéseket kínálnak a nyelvtanítás strukturálására. A tanulmány kitér az egyes modellek alkalmazhatóságára különböző nyelvi szinteken, valamint azok hatékonyságára a kommunikatív nyelvtanítás kontextusában. Célja, hogy segítséget nyújtson nyelvtanároknak a megfelelő óratervezési modell kiválasztásában, figyelembe véve a tanulói igényeket, az oktatási célokat és a tanítási kontextust.

##submission.downloads##

Megjelent

2025-06-30

Hogyan kell idézni

Vermeki, B. (2025). A nyelvórák jelenleg alkalmazott felépítési modelljeinek rendszerezése és kritikai elemzése. Modern Nyelvoktatás, 31(1–2), 23–51. https://doi.org/10.51139/monye.2025.1-2.23.51

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok