A nyelvórák jelenleg alkalmazott felépítési modelljeinek rendszerezése és kritikai elemzése
DOI:
https://doi.org/10.51139/monye.2025.1-2.23.51Absztrakt
A nyelvórák felépítési modelljei meghatározó szerepet játszanak a hatékony nyelvoktatásban. Jelen tanulmány rendszerezett áttekintést nyújt a különböző órafelépítési paradigmákról, kiemelve azok elméleti hátterét, gyakorlati alkalmazását és a velük szemben megfogalmazott kritikákat. A bemutatott modellek – mint a PPP (Presentation, Practice, Production), OHE (Observe, Hypothesize, Experiment), ARC (Authentic, Restricted, Clarification), TBL (Task-Based Learning), ESA (Engage, Study, Activate), TTT (Test, Teach, Test), valamint a receptív készségeket fejlesztő modell – különböző megközelítéseket kínálnak a nyelvtanítás strukturálására. A tanulmány kitér az egyes modellek alkalmazhatóságára különböző nyelvi szinteken, valamint azok hatékonyságára a kommunikatív nyelvtanítás kontextusában. Célja, hogy segítséget nyújtson nyelvtanároknak a megfelelő óratervezési modell kiválasztásában, figyelembe véve a tanulói igényeket, az oktatási célokat és a tanítási kontextust.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2025 Szerző

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.