Többszörös intelligencia a helyesírás-tanulás gyakorlatában

Többszörös intelligencia a helyesírás-tanulás gyakorlatában

Szerzők

  • Kézdy-Brózik Vera Piliscsabai Tanoda, Piliscsaba, Magyarország
  • Lengyel Zsuzsa ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium, Budapest, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2021.2.5

Kulcsszavak:

többszörös intelligencia, helyesírás, differenciálás

Absztrakt

Howard Gardner nagy hatású elmélete szerint nemcsak az IQ-tesztekkel mérhető nyelvi és logikai képesség van: létezik képi, mozgásos, zenei, természeti, társas és személyes intelligencia is. Ezt a hagyományos iskolarendszer kevésbé értékeli, és kevésbé használja fel a tanulás folyamatában. A tanulmányban szereplő ötletek abban nyújtanak segítséget, hogy a diákok saját érdeklődésüknek, tehetségüknek megfelelően, a maguk módján tanulhassanak meg és gyakorolhassanak egy-egy írásmódot vagy helyesírási szabályt. A feladatok változatai lehetőséget adnak arra, hogy különböző évfolyamokon lehessen használni őket. A gyűjtemény bármilyen tananyag kiegészítő részeként használható változatlan formában, a kidolgozott lépésekkel, táblázatokkal, szövegekkel együtt, vagy ki-ki saját kedve, lehetőségei, kreativitása és a csoport igényei szerint alakíthatja tovább.

##submission.downloads##

Megjelent

2021. 06. 30.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...