A természettudományi szakos pedagógusok képzése és a NAT

Szerzők

  • István Nahalka

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.1.03

Kulcsszavak:

pedagógusképzés, természettudomány, nat, tanterv

Absztrakt

A Nemzeti alaptanterv 2003-as változatának elkészítése közbenjelentős vitákat váltott ki az a döntés, hogy a közoktatás tartalmi szabályozásának ez a legfelső szintű dokumentuma nem fogalmazza meg az egyes évfolyamokon tanítandó ismereteket, vagyis a tananyagot. Ez a megoldás jelentős mértékben befolyásolja a pedagógusképzést, hiszen a leendő tanítók és tanárok képzése során a felsőoktatási intézmények nem támaszkodhatnak egy egységes, részletesen szabályozott tananyagra. A szakmódszertani oktatás új feladata lesz ebben a helyzetben annak alapos átgondolása, hogy milyenfeladatokra és milyen módon kellfelkészítenie a leendő pedagógusokat, ha nem a mindenkire kötelező, általánosan érvényes tananyag tanítása áll a hallgatók felkészítésének középpontjában. E tanulmányban érveket
sorakoztatunk fel a megoldás, vagyis a tananyag kihagyása mellett, s az egyik műveltségi területen, a természettudományos nevelés területén bemutatjuk, hogy mi az, ami adott a NA T-2003-ban, s hogyan befolyásolhatja az egyetemi ésfőiskolai képzést is. 

Megjelent

2024-05-02

Hogyan kell idézni

Nahalka, I. (2024). A természettudományi szakos pedagógusok képzése és a NAT. Pedagógusképzés, (1.). https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.1.03

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok