A férfiak alkalmassága és szükségessége a tanítói pályán

(Iskolaválasztás előtt álló szülők vélekedései)

Szerzők

  • Zsuzsa F. Lassú Főiskolai docens, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Tanító- és Óvóképző Kar
  • Judit Podráczky Tanszékvezető főiskolai docens, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Tanító- és Óvóképző Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.4.01

Absztrakt

A közoktatás területét is érintő gender studies kutatások egyre elfogadottabb témája, problémája a férfi-hátrány jelenség. Számos kutatás foglalkozik a fiúk (férfiak) szocializációs nehézségeivel az iskolai beilleszkedés és a tanulási motiváció területén, valamint mindennek a következményeivel, az alacsonyabb teljesítménnyel, a magatartási zavarokkal és a gyakori iskola-elhagyással. E tendencia „megállítására” egyes országokban kampány indult a fiúk hátrányának leküzdésére, melynek egyik fontos eleme a férfi tanítók számarányának növelése az iskolákban. A tanulmányban bemutatásra kerülő kutatásunk célja az volt, hogy megvizsgáljuk miként vélekednek a férfi tanítók szükségességéről a magyar szülők.

 

Szerző életrajzok

Zsuzsa F. Lassú, Főiskolai docens, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Tanító- és Óvóképző Kar

 

 

Judit Podráczky, Tanszékvezető főiskolai docens, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Tanító- és Óvóképző Kar

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2009-12-20

Hogyan kell idézni

F. Lassú, Z., & Podráczky, J. (2009). A férfiak alkalmassága és szükségessége a tanítói pályán: (Iskolaválasztás előtt álló szülők vélekedései). Pedagógusképzés, 7(4.), 5–17. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.4.01

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok