A férfiak alkalmassága és szükségessége a tanítói pályán
(Iskolaválasztás előtt álló szülők vélekedései)
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.4.01Absztrakt
A közoktatás területét is érintő gender studies kutatások egyre elfogadottabb témája, problémája a férfi-hátrány jelenség. Számos kutatás foglalkozik a fiúk (férfiak) szocializációs nehézségeivel az iskolai beilleszkedés és a tanulási motiváció területén, valamint mindennek a következményeivel, az alacsonyabb teljesítménnyel, a magatartási zavarokkal és a gyakori iskola-elhagyással. E tendencia „megállítására” egyes országokban kampány indult a fiúk hátrányának leküzdésére, melynek egyik fontos eleme a férfi tanítók számarányának növelése az iskolákban. A tanulmányban bemutatásra kerülő kutatásunk célja az volt, hogy megvizsgáljuk miként vélekednek a férfi tanítók szükségességéről a magyar szülők.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License