Egész életen át tartó tanulás, szakmai fejlődés a tanári pályán

A Tempus Közalapítvány közreműködése az európai gondolatok terjesztésében

Szerzők

  • Eszter Szegedi Munkatárs, Tempus Közalapítvány

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2010.1.02

Absztrakt

Az Európai Unió oktatási és szakmai együttműködéseket támogató „Egész életen át tartó tanulás programja” a tanulási célú együttműködésekre és szakmai tanulási formákra kínál változatos pályázati lehetőségeket, mely programot Magyarországon a Tempus Közalapítvány koordinálja. A tanulási célú nemzetközi mobilitás előmozdítása prioritásként jelenik meg az Európai Bizottság munkaprogramjaiban, mivel az egyéni fejlődési lehetőségek mellett támogathatja az oktatási és képzési rendszerek és intézmények nyitottabbá, átláthatóbbá és hatékonyabbá tételét a tudásáramlás előmozdításával. A pedagógusoknak kulcsszerepe van a sikeresen megvalósuló mobilitási programokban, melyek során nem csak diákjaik számára nyílik a hagyományostól eltérő tanulási lehetőség, hanem saját maguk számára is. A cikkben bemutatjuk, hogy milyen európai mobilitási programok közül választhat egy tanár pályája különböző szakaszaiban, és milyen szakmai tudásra tehet szert általuk. Hogyan szolgálják a tanulási célú mobilitási programok a pedagógus életpálya egyes állomásain az egyéni fejlődési utat, valamint hogyan válhat a mobilitási programokban való aktív részvétel akár egy intézmény komplex pedagógiai eszközévé, oktatási stratégiájának részévé.

 

Információk a szerzőről

Eszter Szegedi, Munkatárs, Tempus Közalapítvány

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2010-03-31

Hogyan kell idézni

Szegedi, E. (2010). Egész életen át tartó tanulás, szakmai fejlődés a tanári pályán: A Tempus Közalapítvány közreműködése az európai gondolatok terjesztésében. Pedagógusképzés, 8(1.), 7–18. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2010.1.02

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok