Pedagógusjelöltek útja az inkluzív iskola felé

Szerzők

  • Aranka Varga Egyetemi adjunktus, Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.10

Absztrakt

A felsőoktatás rendszerében elengedhetetlen, hogy a tanár szakos hallgatók megismerkedjenek a különböző társadalmi hátterű, kulturális hovatartozású és egyéni sajátosságokkal rendelkező tanulók címkézésektől mentes nevelésével. Vagyis elsődleges a pedagógusjelöltek számára olyan kompetenciák kialakítása, melyek képessé teszik őket a – heterogén iskolai közegben zajló, valamint a diákok egyediségében rejlő sokszínűséget értékként elismerő, arra pedagógiailag eredményesen reflektáló – minőségi oktatási környezet megszervezésére. Mindezt a tudást összefoglalóan az inkluzív nevelés szemléletének és gyakorlatának nevezzük. Az inklúziót támogató tanári kompetenciák kialakításának folyamata kettős: szükséges hozzá a célzott kurzusok egymásra épülő sora, valamint a felsőoktatást átható inkluzív szemlélet és gyakorlat. A következőkben e két terület bemutatására kerül sor a Pécsi Egyetem vonatkozásában.

##submission.downloads##

Megjelent

2011-12-20

Hogyan kell idézni

Varga, A. (2011). Pedagógusjelöltek útja az inkluzív iskola felé. Pedagógusképzés, 9(3-4.), 153–162. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.10

Folyóiratszám

Rovat

Műhely