A pedagógusképzés és a szakképzés új összefüggései

Szerzők

  • András Benedek Egyetemi tanár, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdasági és Társadalomtudományi Kar, Műszaki Pedagógia Tanszék
  • Éva Anna Lőrincz Egyetemi tanársegéd, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdasági és Társadalomtudományi Kar, Műszaki Pedagógia Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.07

Absztrakt

Jelentős fordulóponthoz érkezett a hazai pedagógusképzés átalakítása, mely az általános feladatok mellett sajátos kérdésekre is keresi a válaszokat. E problémakör lényeges eleme a szakképzési rendszer által igényelt és foglalkoztatott pedagógusok képzésének sajátosságai, amelynek történetisége, intézményi sajátosságai a fejlődést jelentősen meghatározó tényezők. A tanulmány ezzel az összetett témakörrel, a kihívásokat és lehetőségeket komplexen mérlegelve foglalkozik a pedagógusképzés általános és a szakképzés sajátos jellemzőinek rendszerezése alapján. A szerzők kísérletet tesznek a képzési folyamat főbb szakaszainak a leírására, továbbá a szakmai pedagógusképzésre jellemző progresszív törekvések szemléltetésére ismertetik a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen megvalósult szolgáltató és kutatóhálózat kialakítására irányuló projektet.

##submission.downloads##

Megjelent

2011-12-20

Hogyan kell idézni

Benedek, A., & Lőrincz, Éva A. (2011). A pedagógusképzés és a szakképzés új összefüggései. Pedagógusképzés, 9(3-4.), 113–126. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.07

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok