Információk
A Pedagógusképzés folyóirat a pedagógusképzők lapja. Célja a pedagógusképzők minél szélesebb körének bevonásával a szakmai-tudományos párbeszéd elősegítése a hazai- és nemzetközi pedagógusképzés, valamint a köznevelés területén. A lap kiemelt küldetése a szakmai fejlődés és tanulás folyamatának modern tanuláselméleti alapokon történő képviselete, a tanárrá válás folyamatának, a szakmai fejlődés tágabb perspektívában történő értelmezése.
A Tanulmányok rovat a pedagógusképzők empirikus és elméleti kutatási eredményeit bemutató tanulmányokat, illetve a nemzetközi trendeket bemutató írásokat közöl.
A Műhelyek, jó gyakorlatok rovat a pedagógusképzés műhelyeiből kikerülő tapasztalat-leírások, kutatások részleteit, a helyi innovációkat bemutató műhelymunkák helye, valamint olyan gyakorló pedagógusok írásait jeleníti meg, akik a pedagógusképzés, -továbbképzés gyakorlatára is ható jó gyakorlataikról, innovációikról számolnak be.
Az Iskolateremtők rovatban egyaránt helye van az iskolateremtő személyekkel készült interjúknak, portréknak, a személyükről szóló visszaemlékezéseknek, hatásukat elemző tanulmányoknak vagy az általuk teremtett értékeket bemutató esetleírásoknak.
A Szemle rovat célja, a pedagógusképzéshez, pedagógusok tanulásához és folyamatos szakmai fejlődéséhez kapcsolható aktuális publikációk, konferenciák, szakmai események kritikai bemutatása és elemzése.
Az Eszmecsere rovat célja, hogy párbeszédet indítson a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésében és tanulásában szerepet vállaló érintettek körében a pedagógusokat, pedagógusképzést és pedagógusképzőket érintő aktuális vagy jelentős hazai, illetve nemzetközi témákban.