The applicability of the ’Cardiology’ coursebook in the process of developing medical robots, or what is didactics good for?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2024.1.07

Keywords:

didactics, teacher education, systemic thinking, theoretical foundations

Abstract

In this paper, we are reflecting on the comments of a critical review of the book: ’A didaktika kézikönyve: Elméleti alapok a tanítás tanulásához’ (in English: ’The Handbook of Didactics. Theoretical Foundations for Learning to Teach’) published in 2022.

We believe that professional debates help to clarify our points of view and contribute to the progress of both didactics, an area of educational science, and teacher education.

References

Báthory, Z. (1987). Tanítás és tanulás. Tankönyvkiadó Vállalat.

Báthory, Z. (1997). Tanulók, iskolák – különbségek. Egy differenciális tanításelmélet vázlata. OKKER Kiadó.

Csíkos, Cs. (2007). Metakogníció – A tudásra vonatkozó tudás pedagógiája. Műszaki Könyvkiadó.

Flavell, J. H. (1979). Metacognitive and cognitive monitoring: a new area of cognitive develop-mental inquiry. American Psychologist, 34, 906–911. https://doi.org/10.1037/0003-066X.34.10.906

Ollé, J. (2023). A didaktika alkalmazhatósága a digitális tananyagok és online tanulási környe-zetek fejlesztésében. Pedagógusképzés, 22(3), 134–145. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.3.08

Falus, I. (Ed.) (2003). Didaktika Elméleti alapok a tanítás tanuláshoz. Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó.

Falus, I. & Szűcs, I. (Eds.) (2022). A didaktika kézikönyve Elméleti alapok a tanítás tanulásá-hoz. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634548454

Golnhofer, E. (2022). A tanuló. In Falus, I. & Szűcs, I. (Eds.) (2022). A didaktika kézikönyve Elméleti alapok a tanítás tanulásához (pp. 177–222). Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634548454.5

Nagy, S. (1967). Didaktika. Tankönyvkiadó.

Nagy, S. (1982). A tanulás pedagógiai kérdései. Országos Oktatástechnikai Központ.

Nagy, S. (1984). Az oktatáselmélet alapkérdései. Tankönyvkiadó Vállalat.

Nagy, S. (1997). Az oktatás folyamata és módszerei. Volos Kiadó.

Racsmány, M., (2022). Transzlációs pedagógia: Memóriakutatásra épülő új oktatási formák és eredményeik. Suliszervíz. Előadás. Forrás: https://kiadvany.suliszerviz.com/kiadvanyok/33-kiadvany-2022/1509-2022-prof-dr-racsmany-mihaly-transzlacios-pedagogia-memoriakutatasra-epuelo-uj-oktatasi-formak-es-eredmenyeik. (2024. 02.09).

Downloads

Published

2024-06-21

How to Cite

Szűcs, I., & Falus, I. (2024). The applicability of the ’Cardiology’ coursebook in the process of developing medical robots, or what is didactics good for?. Teacher Education and Learning, 23(1), 106–113. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2024.1.07

Issue

Section

Dialogues