The applicability of the ’Cardiology’ coursebook in the process of developing medical robots, or what is didactics good for?
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2024.1.08Keywords:
didactics, teacher education, systemic thinking, theoretical foundationsAbstract
In this paper, we are reflecting on the comments of a critical review of the book: ’A didaktika kézikönyve: Elméleti alapok a tanítás tanulásához’ (in English: ’The Handbook of Didactics. Theoretical Foundations for Learning to Teach’) published in 2022.
We believe that professional debates help to clarify our points of view and contribute to the progress of both didactics, an area of educational science, and teacher education.
References
Báthory, Z. (1987). Tanítás és tanulás. Tankönyvkiadó Vállalat.
Báthory, Z. (1997). Tanulók, iskolák – különbségek. Egy differenciális tanításelmélet vázlata. OKKER Kiadó.
Csíkos, Cs. (2007). Metakogníció – A tudásra vonatkozó tudás pedagógiája. Műszaki Könyvkiadó.
Flavell, J. H. (1979). Metacognitive and cognitive monitoring: a new area of cognitive develop-mental inquiry. American Psychologist, 34, 906–911. https://doi.org/10.1037/0003-066X.34.10.906
Ollé, J. (2023). A didaktika alkalmazhatósága a digitális tananyagok és online tanulási környe-zetek fejlesztésében. Pedagógusképzés, 22(3), 134–145. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.3.08
Falus, I. (Ed.) (2003). Didaktika Elméleti alapok a tanítás tanuláshoz. Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó.
Falus, I. & Szűcs, I. (Eds.) (2022). A didaktika kézikönyve Elméleti alapok a tanítás tanulásá-hoz. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634548454
Golnhofer, E. (2022). A tanuló. In Falus, I. & Szűcs, I. (Eds.) (2022). A didaktika kézikönyve Elméleti alapok a tanítás tanulásához (pp. 177–222). Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634548454.5
Nagy, S. (1967). Didaktika. Tankönyvkiadó.
Nagy, S. (1982). A tanulás pedagógiai kérdései. Országos Oktatástechnikai Központ.
Nagy, S. (1984). Az oktatáselmélet alapkérdései. Tankönyvkiadó Vállalat.
Nagy, S. (1997). Az oktatás folyamata és módszerei. Volos Kiadó.
Racsmány, M., (2022). Transzlációs pedagógia: Memóriakutatásra épülő új oktatási formák és eredményeik. Suliszervíz. Előadás. Forrás: https://kiadvany.suliszerviz.com/kiadvanyok/33-kiadvany-2022/1509-2022-prof-dr-racsmany-mihaly-transzlacios-pedagogia-memoriakutatasra-epuelo-uj-oktatasi-formak-es-eredmenyeik. (2024. 02.09).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 The author(s)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.