A hazai főiskolai szintű tanár-, tanító- és óvóképzés pedagógiai programjai
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.1.02Keywords:
főiskola, tanár, tanító, óvodapedagógus, tanárképzésAbstract
Az elemzés azon a tájékozódáson alapul, amelyet az MTA Pedagógiai Bizottsága szervezett 2003 tavaszán a pedagógusképzés pedagógiai programjairól, a képzés tartalmáról, a felhasznált szakirodalomról, az összevont szigorlatról és a záróvizsgákról. A bizottság kérésére nyolc egyetemi, öt főiskolai tanárképzési, illetve tizennyolc tanító- és óvóképzési program érkezett. Az értelemszerűen nagyon különböző jellegű programokban rejlő adattömeg feldolgozásának bonyolult munkáját Serfőző Mónika és Sárosdi Anna (ELTE Pszichológiai Doktori Iskola) végezte el. A bizottság az év folyamán - részben az érintettek részvételével - három ülésén foglalkozott a programokkal. Az egyetemi tanárképzésben tanított pedagógiáról Zrinszky László tanulmánya a Pedagógusképzés 2003. 3-4. számában megjelent, az alábbiakban a főiskolai programokról készült elemzést mutatjuk be.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 The author(s)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.