„Egészséges pedagógusokért”

Authors

  • Emőke Bagdy

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2003.1-2.02

Keywords:

egészség, tanulmány, pedagógus

Abstract

A tanulmány az „Egészséges Város" nemzetközi prevenciós projekt hazai alkalmazásának bemutatása. Az egészségfejlesztő mentálhigiénés (relaxáció- és stresszkezelésre tanító) program Kalocsa város és térsége valamennyi pedagógusának megajánlott, végül 72 személy önkéntes részvételével megvalósult 32 órás (8x4 óra) tanfolyam volt. A
stresszcsökkentés tanulásának eredményességét tesztekkel vizsgálták a szorongásra, szorongásosságra, a pszichikai zavarok előfordulására, a depresszivitás mértékére és a lelki küzdőképesség (coping stílus) módjaira vonatkozóan. Az eredmények kedvező változásokat tükröznek. A szorongásnak és alapkészségének csökkenése, a viselkedési rigiditás és a stressztünetek enyhülése, a hangulati életjavulása mellet a „pszichológiai immunrendszer" sajátos erősödését igazolhatták. A rövid idő (32 óra) alatt elért - meglepően pozitív - eredményeket „főnix-effektusnak" nevezték el.

Published

2024-05-02

How to Cite

Bagdy, E. (2024). „Egészséges pedagógusokért”. Teacher Education and Learning, (1-2.). https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2003.1-2.02

Issue

Section

Research Articles