Gyakorlati képzés és közoktatási gyakorlat

Authors

  • Teréz Jenei Főiskolai tanár, Nyíregyházi Egyetem, Óvó- és Tanítóképző Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.ksz.07

Keywords:

teacher training, practical training, teaching profession, profession story

Abstract

The study follows the development of the practical training of Hungarian state teacher training from the beginning to the present day (1869–2019). It explores the reasons for change, including the innovations how reflect the interpretations of the teaching profession. The study covers three areas: the proportion of theoretical and practical training, the organizational form and content of practical training, the scene of practical training and the skills of the Mentor Teachers.

 

Author Biography

Teréz Jenei, Főiskolai tanár, Nyíregyházi Egyetem, Óvó- és Tanítóképző Intézet

 

 

Downloads

Published

2019-09-09

How to Cite

Jenei, T. (2019). Gyakorlati képzés és közoktatási gyakorlat. Teacher Education and Learning, 18, 89–106. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.ksz.07

Issue

Section

Research Articles