Egy diák halála. Mit tehet a pedagógus?
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.06Abstract
A magyar tanárképzés jelenleg nem készíti fel a pedagógusokat arra, hogy az iskola intézményén belül miként kezelhető egy általuk tanított diák halála. Egy ilyen tragédia heves érzéseket vált ki, hiszen egy fiatal korban bekövetkezett haláleset minden esetben értelmetlennek tűnik, ezáltal pedig nehezen feldolgozható. A serdülőkorú diákok mélyen kötődnek kortársaikhoz, ezért gyászuk is intenzívebb, komplikáltabb lehet, így gyakran segítségre van szükségük a feldolgozáshoz. Egy diák halála az őt tanító pedagógusokat is érzékenyen érinti, személyes gyászuk pedig megnehezítheti számukra, hogy hatékony segítséget tudjanak nyújtani a diákoknak. Az iskola intézményi szinten is krízisbe kerülhet egy olyan tragikus haláleset kapcsán, mint amilyen például nemrégiben a West-Balkán szórakozóhelyen történt. A gyász folyamatának és a nagy valószínűséggel felmerülő problémáknak az időben történő megismerése sokat segíthetnek a pedagógusoknak és az iskola vezetésének. Jelen tanulmány célja, hogy rámutasson a diák haláleseteket követő időszak fontosabb pszichológiai jelenségeire és folyamataira, valamint hogy a nemzetközi szakirodalom áttekintése alapján bemutassa azokat az eljárásokat, amelyek segíthetnek a krízishelyzet kezelésében és alapját képezhetik egy ilyen témájú képzésnek.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License