A fogyatékossággal élő hallgatók helyzete a hazai és néhány külföldi ország felsőoktatási intézményeiben

Authors

  • Krisztina Kovács Fogyatékossági koordinátor, Eötvös Loránd Tudományegyetem

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.05

Abstract

A tanulmány egy sajátos helyzetben lévő kisebbségi csoport, a fogyatékossággal élő, felsőoktatási intézményekben tanuló fiatalok helyzetét elemzi a hazai, az amerikai és néhány európai ország gyakorlatának összehasonlításával. Az írás ismerteti a hetvenes évektől kezdődően egyre nagyobb számban megjelenő publikációk szemléletbeli alakulását; a fogyatékos hallgatók létszámának változását; a különböző országokban alkalmazott definíciók különbségeit. Tisztázásra kerül a hazánkban még ritkán használt „ésszerű alkalmazkodás” fogalma. A szerző legfontosabbnak a fogyatékos hallgatók számára nyújtott szolgáltatások minőségét és az egyenlő esélyű hozzáférés eszméjének megvalósulását tartja. A tanulmány rávilágít a hazai szabályozás pozitív elemire éppúgy, mint a közoktatás és a felsőoktatás törvényi hátterében meglévő ellentmondásokra is.

Downloads

Published

2011-12-20

How to Cite

Kovács, K. (2011). A fogyatékossággal élő hallgatók helyzete a hazai és néhány külföldi ország felsőoktatási intézményeiben. Teacher Education and Learning, 9(3-4.), 77–92. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.05

Issue

Section

Research Articles