Az integrált és az inkluzív nevelés hatása a pedagógusképzés egyes területein
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.03Abstract
Az integrált nevelés után immár az inkluzív nevelés szociál- és oktatáspolitikai fogalmával ismerkedik a pedagógusképzés. Ahogy e két fogalom alapvetően különböző szemléletet és gyakorlatot ír le, úgy különböző változási folyamatok indultak el „nevükben” a gyógypedagógus-, a tanító- és a tanárképzés területén. Az egymás munkáját kiegészítő pedagógusképzési szakterületek inkluzív szemléletű megújulása olyan hosszú távú folyamat, amelyekben jelentős eredményeket ért el a magyar pedagógusképzés, de még komoly kihívásokkal is küzd e terület. A tanulmány már működő és még előttünk álló innovatív folyamatokat mutat be a pedagógusképzés megújítása terén.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License