(Dis)kurzus a sztereotípiákról

Authors

  • Rita Hoffmann Doktorandusz, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
  • Mária Flamich Dokotrandusz, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2014-2015.06

Abstract

A sztereotípiákon túl; a fogyatékosság irodalmi ábrázolásainak kritikai és kritikus elemzése címmel indult kurzus az ELTE PPK-n azzal a céllal, hogy szépirodalmi és zeneművek segítségével előmozdítsa a fogyatékossággal élő ember sokszínűségének felfedezését, körvonalazza az inkluzív pedagógus tulajdonságait, kompetenciáit. Írásunk azt az utat mutatja be, amelyet a kurzus hallgatói jártak végig, hogy észleljék az évezredes sztereotípiák veszélyeit, felismerjék a fogyatékossággal élő személyeket megbélyegző szavak, metaforák hatásait, valamint ráébredjenek, milyen szerepet játszik a neveléstudomány és a pedagógus egy befogadó társadalom kialakításában.

Downloads

Published

2015-12-20

How to Cite

Hoffmann, R., & Flamich, M. (2015). (Dis)kurzus a sztereotípiákról. Teacher Education and Learning, 93–106. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2014-2015.06

Issue

Section

Műhely