Pedagógus etikai kódexek vizsgálata – az első lépés

Authors

  • Attila Horváth Hallgató, Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2014-2015.04

Abstract

Ha a pedagógus etikával, vagyis a szaketikák egyik képviselőjével kívánunk foglalkozni, a vizsgálat rögtön nehézségekbe ütközik. Nem csak a pedagógus etika hazai szakirodalma mondható csekélynek, de ugyanez a megállapítás érvényes az általános szaketikákkal foglalkozó művekre is. Súlyos hiányosság a szakirodalmi kidolgozatlanság, hiszen az érvényben lévő pedagógus etikai kódex(ek) vizsgálatához elengedhetetlen az elméleti háttér ismerete, ami feltehetőleg nem csak az adott szakma megállapításaiból táplálkozik, hanem egyéb szakmák etikai diskurzusaiból is, melyek már sokkal régebben vizsgálják saját tevékenységük erkölcsi aspektusait.

Downloads

Published

2015-12-20

How to Cite

Horváth, A. (2015). Pedagógus etikai kódexek vizsgálata – az első lépés. Teacher Education and Learning, 69–75. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2014-2015.04

Issue

Section

Dialogues