Németország tanárképzési rendszere

Szerzők

  • Gabriella Bikics Egyetemi docens, Miskolci Egyetem, Modern Filológiai Intézet, Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2018.1-4.12

Absztrakt

A német pedagógusképzés jellemzői: a kétszakaszosság, az erős gyakorlati orientáció, a képzési szakaszok összehangolása, a pedagógus pályakezdő szakasz támogatása, valamint a tanárok diagnosztikai és módszertani kompetenciáinak erősítése. Első képzési szakaszában a szaktudományok és a pedagógia elméletéből kiindulva kerül sor a tanítás gyakorlatának megismerésére, a másodikban pedig a pedagógiai gyakorlat elméleti irányultságú reflexiója válik hangsúlyossá.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-12-20

Hogyan kell idézni

Bikics, G. (2018). Németország tanárképzési rendszere. Pedagógusképzés, 17(1-4.), 127–148. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2018.1-4.12

Folyóirat szám

Rovat

Külföld