„A tanítás értékek vonzó módon történő felajánlása” – interjú Szabó László Tamás professzor úrral

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2024.2.04

Kulcsszavak:

neveléstörténet, életpálya, interjú

Absztrakt

Prof. dr. Szabó László Tamás, a rejtett tanterv metafora meghonosítója új alapokra helyezte az iskoláról való gondolkodást. A tanárképzésben betöltött szerepe miatt tanítványai gyakran a tanárok tanárának nevezik. Hazai és nemzetközi konferencia-előadások és publikációk sora fűződik nevéhez.

A következő interjúban azokról az életeseményekről, hatásokról kérdezzük, amelyek meghatározták tudományos karrierjét, és amelyek összefonódtak a hazai neveléstudományok történetével is. Az interjú a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Programhoz kapcsolódó „Átkapcsolás, ahol a neveléstudományi kutató generációk találkoznak” című podcastsorozat1 negyedik beszélgetésének szerkesztett változata.

A sorozat három kutatógeneráció találkozását teszi lehetővé, akik az iskola, az oktatás és a nevelés kérdéseiről beszélgetnek. A felvételekre meghívtuk a neveléstudományok jelentős hazai letéteményeseit, olyan mestereket, akiktől sokat tanultunk.

Vendégünk továbbá egy-egy volt doktorhallgatójuk, aki jelenleg is aktív kutatómunkát folytat. Őket kérdezi egy-egy tanár szakos gyakornok hallgató a legfiatalabb kutatógeneráció képviseletében.

Az interjú során elhangzott kérdések a gyakornokprogram tagjai, a szervezők és kérdezők közös gondolkodása nyomán fogalmazódtak meg. A következőkben prof. dr. Szabó László Tamást a fiatal kutatógeneráció tagja, Fekete Dorottya, valamint professzor úr tanítványa, dr. Szűcs Tímea kérdezi.

##submission.downloads##

Megjelent

2024-11-08

Hogyan kell idézni

Fekete, D., Szűcs, T., Kiss, D., Papp, H., & Ceglédi, T. (2024). „A tanítás értékek vonzó módon történő felajánlása” – interjú Szabó László Tamás professzor úrral. Pedagógusképzés, 23(2), 063–075. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2024.2.04

Folyóiratszám

Rovat

Iskolateremtők