Tanítójelöltek olvasással kapcsolatos nézetei

Szerzők

  • Beatrix Tóth Eötvös Loránd Tudományegyetem

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2008.4.02

Absztrakt

A cikkben bemutatott kutatás új témát emel be a pedagógusjelöltek gondolkodásának, illetve nézeteinek vizsgálatába. A szerző zárt kérdőív felhasználásával tárta fel elsőéves tanító szakos hallgatók olvasással kapcsolatos elképzeléseit, arra keresve a választ, hogy azok a tradicionális készségközpontú felfogáshoz állnak-e közelebb, avagy a kognitív-konstruktív olvasáskoncepcióhoz. Az eredmények azt mutatták, hogy a hallgatók előzetes nézetei jellemzően eklektikusak, ugyanakkor nyitottabbak a konstruktív olvasásfelfogás iránt.

##submission.downloads##

Megjelent

2008-12-20

Hogyan kell idézni

Tóth, B. (2008). Tanítójelöltek olvasással kapcsolatos nézetei. Pedagógusképzés, 6(4), 35–49. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2008.4.02

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmány