A Kardiológia tankönyv alkalmazhatósága az orvoslásban használatos robotok fejlesztésében, avagy mire jó a didaktika?

Szerzők

  • Ida Szűcs Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Neveléstudományi Intézet https://orcid.org/0000-0003-3806-263X
  • Iván Falus Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2024.1.07

Kulcsszavak:

didaktika, pedagógusképzés, rendszerszintű gondolkodás, elméleti alapok

Absztrakt

Írásunkban a 2022-ben megjelent A didaktika kézikönyve Elméleti alapok a tanítás tanulásához című kötetünk kritikai elemzését adó tanulmány észrevételeire kívánunk reflektálni.

Hisszük és valljuk, hogy a szakmai viták lehetőséget biztosítanak álláspontjaink tisztázására, valamint a tudományterület (a didaktika) és a pedagógusképzés fejlesztésére.

Hivatkozások

Báthory, Z. (1987). Tanítás és tanulás. Tankönyvkiadó Vállalat.

Báthory, Z. (1997). Tanulók, iskolák – különbségek. Egy differenciális tanításelmélet vázlata. OKKER Kiadó.

Csíkos, Cs. (2007). Metakogníció – A tudásra vonatkozó tudás pedagógiája. Műszaki Könyvkiadó.

Flavell, J. H. (1979). Metacognitive and cognitive monitoring: a new area of cognitive develop-mental inquiry. American Psychologist, 34, 906–911. https://doi.org/10.1037/0003-066X.34.10.906

Ollé, J. (2023). A didaktika alkalmazhatósága a digitális tananyagok és online tanulási környe-zetek fejlesztésében. Pedagógusképzés, 22(3), 134–145. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.3.08

Falus, I. (Ed.) (2003). Didaktika Elméleti alapok a tanítás tanuláshoz. Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó.

Falus, I. & Szűcs, I. (Eds.) (2022). A didaktika kézikönyve Elméleti alapok a tanítás tanulásá-hoz. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634548454

Golnhofer, E. (2022). A tanuló. In Falus, I. & Szűcs, I. (Eds.) (2022). A didaktika kézikönyve Elméleti alapok a tanítás tanulásához (pp. 177–222). Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634548454.5

Nagy, S. (1967). Didaktika. Tankönyvkiadó.

Nagy, S. (1982). A tanulás pedagógiai kérdései. Országos Oktatástechnikai Központ.

Nagy, S. (1984). Az oktatáselmélet alapkérdései. Tankönyvkiadó Vállalat.

Nagy, S. (1997). Az oktatás folyamata és módszerei. Volos Kiadó.

Racsmány, M., (2022). Transzlációs pedagógia: Memóriakutatásra épülő új oktatási formák és eredményeik. Suliszervíz. Előadás. Forrás: https://kiadvany.suliszerviz.com/kiadvanyok/33-kiadvany-2022/1509-2022-prof-dr-racsmany-mihaly-transzlacios-pedagogia-memoriakutatasra-epuelo-uj-oktatasi-formak-es-eredmenyeik. (2024. 02.09).

##submission.downloads##

Megjelent

2024-06-21

Hogyan kell idézni

Szűcs, I., & Falus, I. (2024). A Kardiológia tankönyv alkalmazhatósága az orvoslásban használatos robotok fejlesztésében, avagy mire jó a didaktika?. Pedagógusképzés, 23(1), 106–113. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2024.1.07

Folyóirat szám

Rovat

Eszmecsere