Gimnasztika a kreativitás fejlesztésének szolgálatában

Szerzők

  • Alexandra Mikó Eötvös Loránd Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola
  • Kovács Katalin Eötvös Loránd Tudományegyetem Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.2.03

Kulcsszavak:

gimnasztika, tánc, tanulócentrikus oktatás, kreativitás

Absztrakt

A kreativitás fejlesztése autonómiát, együttműködést, és gondolkodást támogató oktatási módszereket igényel. A mindennapos testnevelésóra elhagyhatatlan eleme, a gimnasztika lehetőséget biztosíthat a kreatív tervezéséhez, kivitelezéséhez és gyakorlásához. A tánc, mint a gimnasztika kevésbé felhasznált alternatívája, bizonyítottan jótékony hatással bír a kreativitásra, így alkalmazása javallott a testnevelőtanárok számára. Tanulmányunk olyan gyakorlati példákat kínál, amely a kreativitás fejlesztését segíti gimnasztikai elemekkel.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-11-18

Hogyan kell idézni

Mikó, A., & Kovács, K. (2023). Gimnasztika a kreativitás fejlesztésének szolgálatában. Pedagógusképzés, 22(2), 66–81. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.2.03

Folyóirat szám

Rovat

Műhelyek, tanuló közösségek