Didaktika és digitalizáció

Szerzők

  • András Buda Debreceni Egyetem, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.1.06

Kulcsszavak:

didaktika, IKT, pedagógus

Absztrakt

A didaktika a tanításhoz szükséges alapvető ismereteket foglalja össze a leendő pedagógusok számára. Olyan elméleti alapokat kíván átadni, melyek szükségesek ahhoz, hogy valaki sikeres pedagógussá váljon, ezért is emlegetik a tanítás tudományaként. Azokra az alapvető kérdésekre keresi a választ, melyek minden pedagógusban felmerülnek, de a válaszok időről időre megváltoznak. Ebben társadalmi, gazdasági, politikai okok játszhatnak szerepet, de a változások mögött nem egyszer valamilyen találmány vagy felfedezés áll a háttérben. A digitális technológia megjelenése, terjedése is egy ilyen tényező, ebben az írásban azt vizsgáljuk meg, hogyan változtatta meg az új hardver- és szoftverkörnyezet a didaktika alapkérdéseire adott válaszokat.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-08-01

Hogyan kell idézni

Buda, A. (2023). Didaktika és digitalizáció. Pedagógusképzés, 22(1), 96–104. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.1.06

Folyóiratszám

Rovat

Eszmecsere