Mianmar tanárképzési reformja: a tanárképző egyetemek erőfeszítései
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.2.02Kulcsszavak:
tantervelméletek, a tanárképzés modelljei, a tanárképzés reformja, Mianmar Nemzeti Oktatási Stratégiai Terve 2016-2021Absztrakt
Jelenleg minden oktatási rendszer nagy kihívás előtt áll: hogyan alakuljanak át úgy, hogy képesek legyenek felvértezni a diákjaikat a 21. századi boldoguláshoz szükséges kompetenciákkal. A sikeres átalakulás előfeltétele a tanárképzés átfogó reformja. Ez a kihívás különösen nagy feladat elé állítja a fejlődő országokat. Jelen tanulmány célja azoknak a tanárképzési reformoknak a feltárása és bemutatása, amelyek 2012-től kezdődően Mianmar két nagy presztízsű pedagógusképző egyetemén zajlottak le. Annak érdekében, hogy teljes körűen be tudjuk mutatni a reformfolyamatokat, tanulmányoztuk a rendelkezésre álló szakirodalmat, az intézmények tanterveit, és három félig-strukturált interjút is lebonyolítottunk. Az adatok azt mutatják, hogy a két egyetem által végrehajtott reformok alapvetően pozitívnak tekinthetők, de nem kielégítők, különösen a tanulás értékelése, a tanítási módszertan, az egyetemek és partneriskolák viszonya és az oktatói gárda kompetencia fejlesztése vonatkozásában. Sajnálatos módon a 2021-ben bekövetkezett katonai puccs és az azt követő válság valószínűtlenné teszik, hogy a további szükséges reformokra a közeljövőben sor kerülhet.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2023 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.