Mianmar tanárképzési reformja: a tanárképző egyetemek erőfeszítései

Szerzők

  • Thiri Pyae Kyaw Doctoral School of Education, Eötvös Loránd University
  • Magdolna Kimmel Doctoral School of Education, Eötvös Loránd University, Budapest, Hungary

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.2.02

Kulcsszavak:

tantervelméletek, a tanárképzés modelljei, a tanárképzés reformja, Mianmar Nemzeti Oktatási Stratégiai Terve 2016-2021

Absztrakt

Jelenleg minden oktatási rendszer nagy kihívás előtt áll: hogyan alakuljanak át úgy, hogy képesek legyenek felvértezni a diákjaikat a 21. századi boldoguláshoz szükséges kompetenciákkal. A sikeres átalakulás előfeltétele a tanárképzés átfogó reformja. Ez a kihívás különösen nagy feladat elé állítja a fejlődő országokat. Jelen tanulmány célja azoknak a tanárképzési reformoknak a feltárása és bemutatása, amelyek 2012-től kezdődően Mianmar két nagy presztízsű pedagógusképző egyetemén zajlottak le. Annak érdekében, hogy teljes körűen be tudjuk mutatni a reformfolyamatokat, tanulmányoztuk a rendelkezésre álló szakirodalmat, az intézmények tanterveit, és három félig-strukturált interjút is lebonyolítottunk. Az adatok azt mutatják, hogy a két egyetem által végrehajtott reformok alapvetően pozitívnak tekinthetők, de nem kielégítők, különösen a tanulás értékelése, a tanítási módszertan, az egyetemek és partneriskolák viszonya és az oktatói gárda kompetencia fejlesztése vonatkozásában. Sajnálatos módon a 2021-ben bekövetkezett katonai puccs és az azt követő válság valószínűtlenné teszik, hogy a további szükséges reformokra a közeljövőben sor kerülhet.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-11-18

Hogyan kell idézni

Pyae Kyaw, T., & Kimmel, M. (2023). Mianmar tanárképzési reformja: a tanárképző egyetemek erőfeszítései. Pedagógusképzés, 22(2), 35–64. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.2.02

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok