A hazai főiskolai szintű tanár-, tanító- és óvóképzés pedagógiai programjai

Szerzők

  • Györgyné Hunyady

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.1.02

Kulcsszavak:

főiskola, tanár, tanító, óvodapedagógus, tanárképzés

Absztrakt

Az elemzés azon a tájékozódáson alapul, amelyet az MTA Pedagógiai Bizottsága szervezett 2003 tavaszán a pedagógusképzés pedagógiai programjairól, a képzés tartalmáról, a felhasznált szakirodalomról, az összevont szigorlatról és a záróvizsgákról. A bizottság kérésére nyolc egyetemi, öt főiskolai tanárképzési, illetve tizennyolc tanító- és óvóképzési program érkezett. Az értelemszerűen nagyon különböző jellegű programokban rejlő adattömeg feldolgozásának bonyolult munkáját Serfőző Mónika és Sárosdi Anna (ELTE Pszichológiai Doktori Iskola) végezte el. A bizottság az év folyamán - részben az érintettek részvételével - három ülésén foglalkozott a programokkal. Az egyetemi tanárképzésben tanított pedagógiáról Zrinszky László tanulmánya a Pedagógusképzés 2003. 3-4. számában megjelent, az alábbiakban a főiskolai programokról készült elemzést mutatjuk be.

Megjelent

2004-04-05

Hogyan kell idézni

Hunyady, G. (2004). A hazai főiskolai szintű tanár-, tanító- és óvóképzés pedagógiai programjai. Pedagógusképzés, (1.). https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2004.1.02

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok