A pályakezdő tanárok tanulásának jellemzői

Szerzők

  • Petra Péter Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
  • Judit Szivák Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
  • Nóra Rapos Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
  • Judit T. Kárász Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.3.01

Kulcsszavak:

kezdő tanár, folyamatos szakmai fejlődés, MoTeL, tanárok tanulása

Absztrakt

Tanulmányunk célja, hogy bemutassa a kezdő pedagógusok szakmai fejlődését és tanulási sajátosságait, és az ezeket befolyásoló faktorok jellemzőit. Az FSZF paradigmájából kiindulva vizsgáljuk, hogy mi jellemzi a pályakezdő pedagógusok tanulását, milyen támogató és gátló tényezőket azonosítanak és a személyes dimenziók (pl. a nézetek, a pályamotiváció) milyen módon jellemzik a kezdő tanárok tanulását. A pályakezdés időszakát egy, a tanárok számára a szakmai fejlődés és tanulás egyik legfontosabb, tanulási helyezetekkel teli fázisaként kezeljük. Az alábbiakban pedig azt mutatjuk be, hogy a MoTeL-kutatásban résztvevő kezdők tanulása milyen általánosítható jellemzőket mutat.

Szerző életrajzok

Petra Péter, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

doktorandusz

Judit Szivák, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

egyetemi docens

Nóra Rapos, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

egyetemi docens

Judit T. Kárász, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

doktorandusz

##submission.downloads##

Megjelent

2021-09-30

Hogyan kell idézni

Péter, P., Szivák, J., Rapos, N., & T. Kárász, J. (2021). A pályakezdő tanárok tanulásának jellemzői. Pedagógusképzés, 20(3), 5–28. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.3.01

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok