Nyelvtanárok felkészítése a tanulók szótárhasználatának fejlesztésére – út a hatékony, önálló tanuláshoz

Szerzők

  • Katalin P. Márkus Károli Gáspár Református Egyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Anglisztika Intézet Maxim Könyvkiadó

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.2.08

Kulcsszavak:

referenciamű, nyelvi készség, gyakorlatok, szótárhasználat, szótár

Absztrakt

A nyelvtanulás során használt segédkönyvek (referenciaművek) közül a szótárakat kellene az elsők között használni. A megfelelő szótárhasználati készséggel rendelkező diákok így később, a közoktatás magasabb szintjein is könnyebben férnek hozzá más segédkönyvek információihoz. Kutatások adatai szerint azonban a szótárhasználati kompetenciák fejlesztése sokszor elmarad a hazai közoktatásban. A hiányosságokat felismerve egyre többen egyetértenek azzal, hogy a szótárhasználatot be kellene építeni a tanmenetbe, így a pedagógusok segítenének áthidalni a lexikográfusok és a szótárhasználók közti szakadékot. Jelen tanulmány a Károli Gáspár Református Egyetem (KRE) Anglisztika Intézetének lexikográfiai kurzusát mutatja be, amelyben többféle gyakorlattal illusztrálja a szótárhasználati készségek fejlesztését – az élethosszig tartó tanulás ezen nélkülözhetetlen elemét –, a biztosabb nyelvi tudás kiaknázását.

##submission.downloads##

Megjelent

2022-10-13

Hogyan kell idézni

P. Márkus, K. (2022). Nyelvtanárok felkészítése a tanulók szótárhasználatának fejlesztésére – út a hatékony, önálló tanuláshoz. Pedagógusképzés, 20(2.). https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2021.2.08

Folyóiratszám

Rovat

Eszmecsere