Pedagógusok innovatív munkahelyi viselkedése mint a folyamatos szakmai fejlődés egyik forrása

Szerzők

  • Ágnes Fazekas Eötvös Loránd Tudományegyetem, Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet
  • László Horváth Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.3-4.03

Kulcsszavak:

folyamatos szakmai fejlődés, innováció, innovatív munkahelyi viselkedés, Innova

Absztrakt

Jelen tanulmány célja a hazai oktatási innovációkat vizsgáló kutatás másodelemzéséből levonható releváns következtetések megállapítása a pedagógusok szakmai fejlődésének szempontjából. A másodelemzés tudásháttereként a pedagógusok munkahelyi tanulásának elméleti megközelítését választottuk, amely összeköti a pedagógusok innovatív munkahelyi viselkedését és a tanárok tanulásának témáját. A másodelemzés alapján megállapítható, hogy az újítások keletkezésének és terjedésének fontos forrása a kutatási eredmények alapján más kollégák vagy intézmények inspiráló gy akorlata, a különböző szakmai hálózatokban való részvétel, illetve a konkrét munkahelyi/szakmai probléma megoldásának igénye. Ezzel összefüggésben a kutatás megerősítette a munkatársak újításokra való nyitottságának mint olyan attitűdnek a fontosságát, amely hozzájárul a helyi szintű újítások keletkezéséhez, terjedéséhez és az ezen folyamatokhoz kapcsolódó tanuláshoz.

 

Szerző életrajzok

Ágnes Fazekas, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet

Egyetemi adjunktus

 

László Horváth, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Intézet

Egyetemi adjunktus

 

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-20

Hogyan kell idézni

Fazekas, Ágnes, & Horváth, L. (2019). Pedagógusok innovatív munkahelyi viselkedése mint a folyamatos szakmai fejlődés egyik forrása. Pedagógusképzés, 18(3-4), 46–76. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.3-4.03

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok