A kompetenciák fontossága az életpálya során: az Észak-Alföldi régió pedagógusainak vizsgálata

Szerzők

  • Edina Kovács Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.3-4.01

Kulcsszavak:

tanártovábbképzés, életpálya, folyamatos szakmai fejlődés

Absztrakt

A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése az utóbbi bő évtized kitüntetett szakmai kérdésévé vált. A szakmai fejlődést a kompetenciafejlődéssel definiáló életpályamodellek a tudományos párbeszédhez képest kevésbé komplex módon foglalkoznak nemcsak az intézményi és a környezeti hatásokkal, a pályaelhagy ással, de a szakmai identitás és a reflektivitás fejlődésével is, ugy anakkor a pályán levő pedagógusok elsősorban az őket érintő szakpolitikai dokumentumokban találkoznak a kompetenciák fogalmával. Kutatásunk során azt vizsgáltuk, hogy a pályájuk első harmadában járó pedagógusok milyen kompetenciákat tartanak fontosnak, valamint, hogy mennyire elkötelezettek a pedagóguspálya mellett. Eredményeink azt mutatják, hogy a hazai életpályamodellben leírt kompetenciák fontossága nem differenciálódik pályaszakaszok szerint, így például a problémamegoldó kompetencia fejlesztését minden megkérdezett lényegesnek tartja, míg a reflektivitást minden pályaszakaszban kevéssé értékelték fontosnak a megkérdezettek.

 

Információk a szerzőről

Edina Kovács, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

Adjunktus

 

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-20

Hogyan kell idézni

Kovács, E. (2019). A kompetenciák fontossága az életpálya során: az Észak-Alföldi régió pedagógusainak vizsgálata. Pedagógusképzés, 18(3-4), 5–24. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.3-4.01

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok