A kompetenciák fontossága az életpálya során: az Észak-Alföldi régió pedagógusainak vizsgálata
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.3-4.01Kulcsszavak:
tanártovábbképzés, életpálya, folyamatos szakmai fejlődésAbsztrakt
A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése az utóbbi bő évtized kitüntetett szakmai kérdésévé vált. A szakmai fejlődést a kompetenciafejlődéssel definiáló életpályamodellek a tudományos párbeszédhez képest kevésbé komplex módon foglalkoznak nemcsak az intézményi és a környezeti hatásokkal, a pályaelhagy ással, de a szakmai identitás és a reflektivitás fejlődésével is, ugy anakkor a pályán levő pedagógusok elsősorban az őket érintő szakpolitikai dokumentumokban találkoznak a kompetenciák fogalmával. Kutatásunk során azt vizsgáltuk, hogy a pályájuk első harmadában járó pedagógusok milyen kompetenciákat tartanak fontosnak, valamint, hogy mennyire elkötelezettek a pedagóguspálya mellett. Eredményeink azt mutatják, hogy a hazai életpályamodellben leírt kompetenciák fontossága nem differenciálódik pályaszakaszok szerint, így például a problémamegoldó kompetencia fejlesztését minden megkérdezett lényegesnek tartja, míg a reflektivitást minden pályaszakaszban kevéssé értékelték fontosnak a megkérdezettek.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2019 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.