Pedagógusjelöltek hivatás- és pályamotivációja a képzés különböző állomásain

Szerzők

  • Pál Szontagh KRE TFK

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2020.3-4.02

Kulcsszavak:

hivatásmotiváció, pályamotiváció, pályaszocializáció, tanítóképzés

Absztrakt

Kutatásunkban Kárpát-medencei tanító szakos hallgatók hivatás- és pályamotivációját vizsgáltuk. Eredményeink alapján a pedagógus pálya (beleértve annak egzisztenciális, szervezeti és infrastrukturális feltételeit is) iránti motiváció negatívan eltér a nevelés-oktatás hivatása iránti elkötelezettség mértékétől. Tanulmányunkban kitekintünk a képzés pályaszocializációs eredményeire, illetve a nappali és levelező munkarendű hallgatók motivációjában tapasztalható különbségekre is. Kutatásunk adatai figyelemre méltó társadalmi és oktatásszervezési összefüggésekre mutatnak rá.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-12-31

Hogyan kell idézni

Szontagh, P. (2020). Pedagógusjelöltek hivatás- és pályamotivációja a képzés különböző állomásain. Pedagógusképzés, 19(3-4), 29–57. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2020.3-4.02

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok