Óvodapedagógus-képzés Freinet módra

Szerzők

  • Réka Kissné Zsámboki Tanársegég, Nyugat-magyarországi Egyetem, Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.12

Absztrakt

Jelen tanulmányban a szerző a Freinet pedagógia elkötelezett híve és művelőjeként a Freinet pedagógussá válás sajátos útját kutatja. Arra a kérdésre próbál választ keresni, hogy ezen kötelező képzéshez és a végzettséget igazoló oklevélhez nem kötött pedagógia elsajátításában milyen tényezők, hatások játszhatnak szerepet a felsőfokú óvodapedagógusképzésben eltöltött időszaktól kezdődően az aktív pedagóguspályán kínálkozó továbbképzési lehetőségeken át. A felsőoktatás mai szemszögéből nézve foglalkozik a Freinet pedagógia központi fogalmaival, alapelveivel, különös tekintettel az oktatási gyakorlatban megvalósítható tanulás- és tanításszervezési szemléletmódra, alkalmazási lehetőségekre. Majd a Freinet mozgalom létrejöttének rövid ismertetését követően bemutatja a magyarországi Freinet találkozók szellemiségét és gyakorlatát, amely a Freinet pedagógia iránt érdeklődő illetve már elkötelezett pedagógusok szakmai önképzés formájának színtere és bázisa.

 

Információk a szerzőről

Réka Kissné Zsámboki, Tanársegég, Nyugat-magyarországi Egyetem, Benedek Elek Pedagógiai Kar

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2011-06-30

Hogyan kell idézni

Kissné Zsámboki, R. (2011). Óvodapedagógus-képzés Freinet módra. Pedagógusképzés, 9(1-2.), 157–167. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.12

Folyóiratszám

Rovat

Műhely