A kritikus-barát módszer

A kritika művészete

Szerzők

  • Gabriella Simon Mentálhigiénés szakember, mediátor, kritikus-barát

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.04

Absztrakt

A kritikus-barát (Critcal Friend) módszer angolszász területeken az 1970-es évek közepe óta ismert. Az 1990-es évek első felétől elterjedt metódus az oktatási intézmények és az abban dolgozók működésének feltérképezésére, az iskolák fejlesztésére. A kritikus-barát a pártatlan kívülálló szemével, de a folyamatokat belülről is megismerve, a praxis és a protokoll ismeretében ad támogatást, nyújt segítséget, válaszol a hozzá fordulók kérdéseire: az iskolavezetőktől a tanulókon át az adminisztratív dolgozókig. A tanulmány célja a módszer és a hozzá tartozó szerep ismertetése azzal a szándékkal, hogy egy lehetséges alternatívát nyújtson a pedagógiai tanácsadás tartalmi megújításához.

 

Információk a szerzőről

Gabriella Simon, Mentálhigiénés szakember, mediátor, kritikus-barát

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2011-06-30

Hogyan kell idézni

Simon, G. (2011). A kritikus-barát módszer: A kritika művészete. Pedagógusképzés, 9(1-2.), 47–64. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.04

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok