Gondolatok az egységes tanárképzés történetéből

Szerzők

  • József Kardos Professor emeritus, ELTE Bölcsészettudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.02

Absztrakt

Az 1945 utáni oktatástörténet többször visszatérő problémájának, a pedagógusképzésneks ezen belül az egységes tanárképzés alakulásának sajátosságait, fő állomásait tekinti át a tanulmány. Bemutatja azokat a politikai és állami dokumentumokat, amelyek meghatározták a pedagógusképzés alakulását, ezzel párhuzamosan képet ad a politika és az oktatásirányítás kapcsolatáról, a közvetlen pártirányításról, a helyi érdekek szerepéről.

 

Információk a szerzőről

József Kardos, Professor emeritus, ELTE Bölcsészettudományi Kar

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2011-06-30

Hogyan kell idézni

Kardos, J. (2011). Gondolatok az egységes tanárképzés történetéből. Pedagógusképzés, 9(1-2.), 31–37. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.02

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok