Gyakorlati képzés és közoktatási gyakorlat

Szerzők

  • Teréz Jenei Főiskolai tanár, Nyíregyházi Egyetem, Óvó- és Tanítóképző Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.ksz.07

Kulcsszavak:

tanítóképzés, gyakorlati képzés, tanítói professzió, professziótörténet

Absztrakt

A tanulmány a magy arországi állami tanítóképzés gy akorlati képzésének alakulását követi nyomon a középfokú képzés elindulásától napjainkig (1869–2019). Feltárja a változások okait, mérlegelve azt is, az innovációk hogy an tükrözik a tanítói professzióról kialakult kép alakulását. A vizsgálat három területre terjed ki: az elméleti és gy akorlati képzés tantervi aránya, a gy akorlati képzés szervezeti formája és tartalma, a gy akorlati képzés színtere és a gy akorlatvezetők felkészültsége.

 

Információk a szerzőről

Teréz Jenei, Főiskolai tanár, Nyíregyházi Egyetem, Óvó- és Tanítóképző Intézet

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2019-09-09

Hogyan kell idézni

Jenei, T. (2019). Gyakorlati képzés és közoktatási gyakorlat. Pedagógusképzés, 18, 89–106. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.ksz.07